Jdi na obsah Jdi na menu
 


Sport a relaxace

71652-top_foto2-tmrhn.jpgCHŮZE -  Na co všechno má chůze vliv? Kromě toho, že zvyšuje energetický výdej, a přispívá tak k hubnutí či k udržení váhy, má také pozitivní vliv na hladinu tuků v krvi. Ty se nejvíce podílejí na vzniku aterosklerózy neboli ucpávání cév. Navíc klesají i hladiny krevního cukru, krevního tlaku, a naopak se zvyšuje odolnost proti stresu a běžné každodenní zátěži. Pozitivní je také to, že si lidé, kteří hodně chodí, udrží schopnost pohybu až do vysokého stáří. Zároveň je méně ohrožují zlomeniny. Bývají totiž nejen obratnější, ale také jim v důsledku osteoporózy neřídnou kosti, protože jsou pravidelně zatěžované, a tím pádem silnější. Samozřejmě u většiny lidí nelze očekávat, že potřebnou denní dávku nachodí při běžných činnostech. Má-li se projevit pozitivní zdravotní efekt chůze, je potřeba, aby to byl vytrvalostní pohyb trvající alespoň třicet až čtyřicet minut. K tomu, aby tahle aktivita měla smysl, je také dobré pohybovat se za určité tepové frekvence. Zjednodušeně řečeno byste se měli trochu zadýchat, ale ne tolik, že byste se už při řeči zadrhávali. Ve vyšší frekvenci se totiž srdce příliš namáhá. Do svalů se zároveň vyplavují látky, které způsobují, že se při pohybu necítíte dobře a druhý den vás bolí tělo. Přetěžující pohyb pak přestává být užitečným, naopak může škodit.  

 

PLAVÁNÍ - Plavání je zřejmě ten nejlepší sport pro všechny, kdo se hýbou neradi, nesnáší, když jsou zpocení nebo třeba mají nějaké zdravotní potíže včetně obezity. Jednou z největších výhod plavání je pak to, že je vhodné pro udržení dobrého zdravotního stavu během celého život a to až do vysokého věku. Na rozdíl od jiných sportů totiž při něm nehrozí úrazy a nezatěžuje se pohybový aparát. Plavání má také pozitivní efekt na imunitní systém, protože vede k otužování, zlepšuje prokrvení organismus a trénuje vytrvalost. Jako u ostatních sportů, je podstatné, abyste pro dosažení optimálních výsledků věnovali této činnosti čas alespoň třikrát týdně. Neopomenutelnou součástí výsledků plavání je taktéž jeho působení jako obrany proti stresu.

 

JÍZDA NA KOLE - Jízda na kole je velmi šetrná k celému našemu pohybovému aparátu. Při jízdě na kole nezatěžujeme klouby a šlachy, a proto se doporučuje i jako vhodná fyzická aktivita lidem s obezitou. Po chůzi je jízda na kole vlastně druhý nejpřirozenější pohyb. Jízda na kole je sport, který je dostupný pro širokou veřejnost, mimo kola vlastně nic jiného nepotřebujeme. Snad jen pěkné počasí, ve kterém se nám dobře pojede. Jízdou posilujeme především spodní část těla, ale nemusíme se bát, že by nám jízdou na kole „vyrostla“ velká stehna či lýtka. Jediné, co můžeme očekávat je zpevnění. Ženy nemají totiž po fyziologické stránce dispozice k nárůstu velké svalové hmoty, pokud sport nepovažují za vrcholovou disciplínu a nevěnují mu všechen svůj čas (i když najdou se samozřejmě výjimky). Takže pokud se na kolo dostanete třikrát týdně, nic podobného vám určitě nehrozí.

 

JÓGA - O účincích jógy na fyzické i mentální zdraví nelze pochybovat. I exaktní vědci už potvrdili, že osoby provozující tento východní životní styl mají lepší kondici, méně chorob, pomaleji stárnou a jejich mentální zdraví je v lepším stavu. Podle biologů je vše dáno tím, že jóga meditačními technikami deaktivuje stresové geny. Lidem, které trápí bolesti v dolní části zad, může podle nového výzkumu pomoci cvičení jógy. Lékaři zjistili, že se cvičení jógy, ovšem v mírné intenzitě, ukázalo jako dobrá cesta ke zmírnění bolestí a zlepšení zdraví. Odborníci dokonce hovoří o tom, že takovýto druh jógy je účinnější než klasické cvičení či cvičení podle návodu z knih. Jóga totiž podle lékařů přináší úlevu od bolesti rychleji než klasické cvičení.         bikram_joga_pozy.jpg 

 

 

 

 

 

joga1.jpg

 

TAICHI - Při pravidelném praktikování, pomocí sestav jednotlivých cviků, dochází k akumulaci, oběhu a práci s čchi(qi), což se příznivě odráží nejen na fyzickém, ale i psychickém stavu člověka. Tchaj-ťi je jedním z velkých pokladů čínské kultury, kde má dlouhou tradici. V současnosti se cvičí po celém světě jako bojové umění, forma prevence a cvičení na udržení zdraví. Díky tomu, že tchaj-ťi je pomalé, uvolněné a jemné cvičení, mohou ho praktikovat lidé všech věkových skupin a tělesné kondice od mládí až do pokročilého věku. Cvičení tchaj-ťi pomáhá rozhýbat mysl i tělo a může být výbornou podporou psychické a fyzické kondice, stejně tak jako prevence mnohých civilizačních chorob.
 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Daň

(Andrej Babiš , 4. 4. 2019 9:29)

Dobrý den, nezaplatily jste daň za nákup plen alahu akbar bombom. prosím o zaplacení do 10. 4. 2019.
za dárek dostenete velký hovno + 100% daň z příjmu.

Blood Apply pressure on Readings Explained

(ACimeelileveni, 11. 10. 2018 12:56)

Pression arterielle est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par de vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/tadalafil-bioequivalence-fda/

Tainted blood load

(ACimeelileveni, 27. 9. 2018 4:05)

Poids est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur essence pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent prendre offre sang loin de votre coeur. Chaque set votre coeur bat, il pompe le sang tout au long vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-libido/

masturbace

(gogomantv, 19. 1. 2015 16:24)

moc mi tento text pomohl při masturbaci